|
|
Wykluczeni Opiekunowie FORUM OPIEKUNÓW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH, KTÓRYCH NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ ORZECZONA ZOSTAŁA PO 18 ROKU ŻYCIA (TZW. DOROSŁYCH NIEPEŁNOSPRAWNYCH) - OPIEKUNÓW WYKLUCZONYCH PRZEZ RZĄD
|
- Wysłany: Śro 14:22, 18 Wrz 2013 |
|
|
wyczerpana
Dołączył: 08 Wrz 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: pomorskie
|
|
PETYCJA DO SENATU
~opiekun matki mówi:
18 września 2013 na 13:36
P_E_T_C_J_A___???___z___c_z_y_m___t_o___s_i_ę___j_e
napisze Wam pewną informację, abyście mieli świadomość regulacji prawnych dotyczących tematu petycji.
Możliwość złożenia petycji adresowanej do władz regulowana jest w Konstytucji RP a także w kodeksie postępowania administracyjnego.
Niestety prawo obowiązujące w Polsce nie ustanowiło przepisów wykonawczych zobowiązujących organ władzy do sposobu rozpoznania petycji, odpowiedzi, nadania biegu sprawie itd. Petycję może wnieść każdy obywatel, nie jest wymagana określona ilość podpisów (kworum) potrzebnych do jej złożenia, zatem petycja może być jednostkowa (1 osobowa).
Kierowanie petycji do takich organów jak MPiPS czy Rada Ministrów (takie petycje były już składane) jest bardzo lichym narzędziem wpływania na władze.
Wyjątkiem jest petycja złożona do Senatu RP. Na czym polega wyjątkowość takiej petycji?
Senat RP jest organem państwowym, który w regulaminie swojego funkcjonowania stworzył wewnętrzną regulację określającą swoje zachowanie w przypadku skierowanie do niego petycji (i to jest ta wyjątkowość o której powinniście wiedzieć).
o szczegółach można dowiedzieć się pod tym adresem [link widoczny dla zalogowanych]
cytuję:
KONSTYTUCJA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
z dnia 2 kwietnia 1997 r.
(Dz. U. Nr 78, poz. 483, sprost. Dz. U. z 2001 r. Nr 28, poz. 319,
Dz. U. z 2006 r. Nr 200, poz. 1471, Dz. U. z 2009 r. Nr 114, poz. 946)
Art. 63
Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej. Tryb rozpatrywania petycji, wniosków i skarg określa ustawa.
U C H W A Ł A
SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
z dnia 23 listopada 1990 r.
Regulamin Senatu
Dział Xa 1)
Rozpatrywanie petycji
Art. 90a.
Marszałek Senatu kieruje petycję niezwłocznie po otrzymaniu do Komisji Praw Człowieka, Praworządności i Petycji.
Art. 90b.
Przewodniczący Komisji Praw Człowieka, Praworządności i Petycji kieruje petycję do rozpatrzenia na posiedzeniu Komisji albo przekazuje właściwemu organowi władzy publicznej, jeżeli uzna, że jej przedmiot nie mieści się w zakresie kompetencji Senatu. O przekazaniu petycji Przewodniczący informuje Marszałka Senatu i członków Komisji.
Na żądanie członka Komisji, petycja, którą Przewodniczący przekazał właściwemu organowi władzy publicznej, jest rozpatrywana na posiedzeniu Komisji.
Art. 90c.
Komisja Praw Człowieka, Praworządności i Petycji może zwrócić się do innej komisji o wyrażenie opinii o rozpatrywanej petycji.
Art. 90d.
Po rozpatrzeniu petycji Komisja Praw Człowieka, Praworządności i Petycji:
1) składa do Marszałka Senatu wniosek o podjęcie inicjatywy ustawodawczej (uchwałodawczej) wraz z projektem ustawy (uchwały), lub
2) upoważnia jednego z członków Komisji do złożenia określonego wniosku o charakterze legislacyjnym w czasie dyskusji nad danym punktem porządku obrad Senatu, lub
3) przedstawia Marszałkowi Senatu opinię w sprawie celowości skorzystania przez Senat lub jego organ z uprawnień określonych w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, ustawie lub Regulaminie Senatu.
Po rozpatrzeniu petycji Komisja może także nie podjąć działań, o których mowa w ust. 1, o czym informuje Marszałka Senatu wskazując przyczyny.
Art. 90e.
Przewodniczący Komisji Praw Człowieka, Praworządności i Petycji zawiadamia wnoszącego petycję o jej przekazaniu właściwemu organowi władzy publicznej, działaniach podjętych na podstawie art. 90d ust. 1 lub przyczynach niepodjęcia takich działań.
Art. 90f.
Komisja Praw Człowieka, Praworządności i Petycji składa corocznie Senatowi sprawozdanie z rozpatrzonych petycji.
Art. 90g.
Petycje nierozpatrzone przed upływem kadencji Senatu podlegają rozpatrzeniu przez Komisję Praw Człowieka, Praworządności i Petycji Senatu następnej kadencji zgodnie z przepisami art. 90b-90e.
Komisja decyduje także o ponownym złożeniu wniosku o podjęcie inicjatywy ustawodawczej (uchwałodawczej), o którym mowa w art. 90d ust. 1 pkt 1, jeżeli w ubiegłej kadencji Senatu postępowanie w sprawie tej inicjatywy ustawodawczej (uchwałodawczej) nie zostało zakończone.
1) Dodany przez art. 1 pkt 15 uchwały Senatu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 20 listopada 2008 r.
Zatem pisanie petycji do innych organów niż Senat RP, z racji braku regulacji (nawet wewnętrznych przepisów) prawnych skutkuje, iż taki organ pozostawić może petycję bez rozpoznania i w efekcie każdy nakład pracy nie przyniesie żadnego zamierzonego efektu.
Na koniec wszystkich informuję, iż taka petycja do Senatu RP została złożona 16.09.2013 r. w imieniu moim, ANNA L oraz Izis, z możliwością wsparcia tej petycji przez kolejnych opiekunów ON.
Petycja ma za zadanie przyspieszenie zmian ustawy o świadczeniach rodzinnych w przywróceniu praw nabytych od ŚP (jeszcze przed wyrokiem TK) oraz zmianę innych regulacji prawnych, tak aby przyznanie praw do ŚP było ludzkie. Losy tej petycji mogą wyprzedzić projekt MPiPs który za wszelką cenę chce zrobić z ON i ich opiekunów marionetki, którzy najpierw zostali publicznie pomówieni o oszustwa a obecnie pod pozorem przywrócenia praw nabytych próbują ograniczyć te prawa nabyte, w zamyśle tworząc ŚP dla wybrańców a na to nie wyraża zgodę ani petycja ani opiekunowie ON ani nie wyrazi (czego należy spodziewać się) zgody TK.
Kto z Was jest chętny zapoznać się z petycją i ją poprzeć proszę o kontakt na adres
[link widoczny dla zalogowanych]
W odpowiedzi udzielę wszelkich potrzebnych informacji.
|
|
|
|
|
|